Friday 5 July 2013

Salatka ziemniaczana z cukinia i chorizo

Jak sie ciesze, ze juz jestes! Wejdz, rozgosc sie, zostan na dluzej. Rozpieszczaj mnie promieniami slonca, cieplem i dlugimi wieczorami. Pozwol sie zrelaksowac w twoich ramionach, odetchnac pelna piersia, wciagnac w pluca powietrze pachnace wolnoscia i wiatrem. Daj sie nacieszyc paleta smakow, ktore ze soba przynosisz.
Tak, ciesze sie, ze juz jestes, lato.
Ta salatka jest zdecydowanie letnia. Kiedy zobaczylam ja na blogu Agaty, wiedzialam, ze i u mnie wkrotce sie pojawi. Oczarowala mnie lista skladnikow, wiec spodziewalam sie, ze bedzie mi smakowac. Mialam racje - smakowala, i to jeszcze jak! Salatka jest lekka, ale sycaca dzieki ziemniakom, smak przywodzi na mysl Hiszpanie, a dressing jest wprost obledny i bardzo wyrazisty. Zastapilam pimenton dulce ostra wedzona papryka, a piniole - prazonymi pestkami dyni. Ziemniakow z rozpedu nie obralam, ale w niczym to nie zaszkodzilo. Bylo pysznie!

Salatka ziemniaczana z cukinia i chorizo
Skladniki:
(na 2-3 porcje)
- 1/2 kg mlodych ziemniakow
- 100 g kielbasy chorizo, pokrojonej w plastry
- 1 mala cukinia, pokrojona w plastry
- 3 lyzki pestek dyni, uprazonych na suchej patelni
- 100 g suszonych pomidorow
- maly peczek szczypiorku, posiekany
Dressing:
- 3 lyzki octu sherry
- 1/4 szklanki oliwy z oliwek extra virgin
- kilka nitek szafranu
- 1/2 lyzeczki wedzonej papryki
- sol morska, pieprz, do smaku

Ziemniaki ugotowac w mundurkach, dobrze wystudzic i pokroic w plastry.
Na patelni rozgrzac odrobine oliwy i podsmazyc na niej cukinie i dodac do ziemniakow. Na patelnie wrzucic chorizo, smazyc, az uwolni wiekszosc tluszczu i zrobi sie chrupiaca. Dodac do ziemniakow i cukinii wraz z pomidorami i wiekszoscia pestek dyni. Wymieszac i posypac posiekanym szczypiorkiem.
Utrzec w palcach nitki szafranu i wlozyc do malej miseczki. Dodac pozostale skladniki dressingu i dobrze wymieszac. Polac salatke, udekorowac pozostalymi pestkami i podawac.



 photo potatochorizocourgettesalad_zpsa5a6c71c.jpg

17 comments:

  1. Az zrobilam sie glodna Maggie :) Salatke zapisuje koniecznie do wyprobowania.

    Pozdrawiam cieplo.

    ReplyDelete
  2. Wow, wygląda świetnie, zjadłabym porcję takiej sałatki :)

    ReplyDelete
  3. Maggie, świetna sałatka, muszę sobie zrobić. Genialnie prosta i na pewno smaczna. Ciepło pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  4. Bardzo apetycznie, tylko kupię chorizo i robię :-)

    ReplyDelete
  5. Wygląda pysznie... :)

    Chyba lubisz chorizo, bo dość często u Ciebie gości :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Justyno, "lubie" to za male slowo, ja chorizo uwielbiam :)

      Delete
  6. To musi być megga smaczne, tym bardziej jak jeszcze jest dodane chorizo... - koniecznie wypróbuje jak tylko siostra wróci z ES :) oczywiście z chorizo

    ReplyDelete
  7. Muszę wypróbować Twój przepis, wygląda przepysznie!

    ReplyDelete
  8. Maggie, myślałam że pisałaś do mnie, że się cieszysz że już jestem:) Zrobiło mi się tak miło:))))
    Ja tez cieszę się z lata, choc to czas wytężonej dla mnie pracy. Łatwość komponowania posiłków i apetyt na lekkie dania, czyni je miłym dla pań domu... Chorizo cenię za zdecydowany smak, który dodaje "kopa" niejednej potrawie:) Sałatka świetna!

    ReplyDelete
  9. To są zdecydowanie moje smaki.
    A i mąż byłby zachwycony, gdybym ją zrobiła.:)

    ReplyDelete
  10. Oj moje smaki, uwielbiam sałatki ziemniaczane, a do tego chorizo, cukinia i świeże zioła. Bomba!

    ReplyDelete
  11. Faktycznie same pyszności!:) Zdecydowanie też ją wypróbuję:)

    ReplyDelete
  12. nie ma się co mądrować.
    Wszsytkie nasze ulubione składniki. Po prostu boskie !

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    ReplyDelete
  13. uwielbiam, uwielbiam:) chorizo.....ehhh tutaj w Wawie ciężko o takie dobrej jakości niestety...ale trochę przywlokłam z Hiszp:)

    ReplyDelete
  14. Po ilości komentarzy i tych pochwałach wygląda na to, że wymyśliłam idealną sałatkę ;))))) A raczej udoskonaliłam ;)

    Pozdrawiam,

    Aga

    ReplyDelete
  15. U ciebie jeszcze tego nie pisala. Kocham Cukinie !

    Pozdrawiam JustInka :)

    ReplyDelete