Tuesday 24 July 2012

Slonecznie. Salatka ziemniaczana z jajkiem.

Kiedy w sklepach pojawiaja sie pierwsze mlode ziemniaki, nachodzi mnie ogromna ochota na salatki z ich dodatkiem. Lubie w nich to, ze mozna do woli kombinowac ze skladnikami i za kazdym razem uzyskac inny rezultat. Wbrew powszechnemu przekonaniu, ziemniaki wcale nie sa niezdrowe ani tuczace, warto wiec przestac sie ich obawiac i zaczac czesciej wykorzystywac je w kuchni.
Przepis na dzisiejsza salatke wyszperalam w "Scandilicious" Signe Johansen, kapitalnej ksiazce na temat kuchni skandynawskiej. To wariacja na temat tradycyjnej salatki z ziemniakow, jajka i koperku, podkrecona wyrazistym, lekko cytrusowym dressingiem na bazie kwasnej smietany. Z powodzeniem wystarczy za caly lekki posilek, mozna tez zabrac ja na lunch do pracy. Jesli nie liczycie kalorii, krem salatkowy mozecie zastapic majonezem - z jego dodatkiem dressing bedzie moze bardziej grzeszny, ale rownie smaczny.


Salatka ziemniaczana z jajkiem
Skladniki:
(dla 4 osob)
- 400 g mlodych ziemniakow, umytych
- 4 dymki, pokrojone w cienkie plasterki
- 2 szalotki, drobno posiekane
- 2 duze ogorki konserwowe, drobno posiekane
- 200 ml kwasnej smietany
- 1 czubata lyzka kremu salatkowego (albo majonezu)
- 1-2 lyzki gruboziarnistej musztardy
- 4 galazki koperku, drobno posiekane, plus troche wiecej do dekoracji
- sok z 1/2 cytryny
- szczypta swiezo startego ziela angielskiego
- 4 jajka gotowane na twardo, pokrojone w cwiartki

Ziemniaki gotowac w osolonej wodzie przez 10-15 minut, az zrobia sie miekkie, ale nie rozgotowane. Odcedzic i ostudzic.
Dymke, szalotki, ogorki, smietane, krem salatkowy, musztarde, koperek, sok z cytryny i ziele angielskie wlozyc do miski, wymieszac, doprawic do smaku. Kiedy ziemniaki ostygna do temperatury pokojowej, zalac je dressingiem i dokladnie wymieszac. Przelozyc do duzej miski i udekorowac cwiartkami jajek oraz koperkiem.
 

tangypotatosalad

22 comments:

  1. Nie pogardziłabym taką sałatką:)U nas w domu nazywa się ona "Kartofel Salad" :)
    A młode ziemniaki kojażą mi się przede wszystkim z gzikiem:)

    ReplyDelete
  2. Jak apetycznie wygląda! Połączenie smaku koperku i soku z cytryny mmmmmm.

    ReplyDelete
  3. Pysznie wygląda, faktycznie słonecznie. JA też lubię sałatki z młodych ziemniaków.

    ReplyDelete
  4. Pyszna sałatka, składniki to gwarantują :)

    ReplyDelete
  5. wspaniały pomysł oczywiście do wypróbowania :) też przepadam za młodymi ziemniaczkami :)

    ReplyDelete
  6. Pyszności na letni obiad

    ReplyDelete
  7. Ja bardzo rzadko jem ziemniaki, ale do młodych mam wielką słabość a jeszcze w takim smakowitym połączeniu to już w ogóle bajka :)

    ReplyDelete
  8. Ja też kocham młode ziemniaczki w sałatkach. A Twój przepis na pewno wypróbuję :)

    ReplyDelete
  9. bardzo lubię takie sałatki, fajna do grillka :)

    ReplyDelete
  10. oj, wygląda to na mój dzisiejszy obiad, tylko nie mam ogórków konserwowych, więc pozwolę sobie zastąpić kiszonymi :) a jakby to tak przygotować w większej ilości, to pasowałoby mi do grilla - podczas wakacji w Polsce będę szykować urodziny Tacie, ośmielę się pożyczyć przepis na tą sałatkę, ok? :)

    ReplyDelete
  11. Ale słoneczna! Piękna po prostu!

    ReplyDelete
  12. ja uwielbiam taką sałatkę do grilla:) wygląda pysznie:)

    ReplyDelete
  13. wygląda apetycznie. lubię takie syte sałatki.

    ReplyDelete
  14. Mmmm, przyrządzamy coś w podobnym stylu, z łososiem i kaparami - młode ziemniaki to niedoceniany składnik a taki pyszny :)

    ReplyDelete
  15. Ale mi narobiłaś ochoty na ziemniaczaną sałatkę :) Robię taką bardzo prostą, z ziemniaków, drobno pokrojonej cebuli, ostrego musztardowego sosu i dużej ilości młotkowanego pieprzu. Uwielbiam ją, zwłaszcza kiedy ziemniaki są jeszcze ciepłe :)

    ReplyDelete
  16. Ja nie liczę kalorii wcale, bo odejmują mi je joga i rower, więc chętnie przygotuję sobie taką sałatkę w wersji luksusowej, z majonezem :-D

    ReplyDelete
  17. dawno ziemniaków nie jadłam, nie jestem ich wielką fanką ale teraz narobiłaś mi ochoty

    ReplyDelete
  18. pyszne, kocham sałatki z dodatkiem jajek

    ReplyDelete
  19. Dajcie chociaż łyżkę, pani kochana! :))

    ReplyDelete
  20. z taką ilością jajek zjadłabym z przyjemnością :)

    ReplyDelete
  21. Super pomysł na połączenie tych składników.

    ReplyDelete
  22. bardzo ciekawa ! uwielbiam sałatki ziemniaczane i z pewnością wypróbuję ten przepis :)

    ReplyDelete