Saturday 24 March 2012

Slodkie i aromatyczne. Sliwki w waniliowym syropie.

Bardzo lubie sliwki, a wypieki z ich dodatkiem naleza do scislej czolowki moich ulubionych ciast. Nic wiec dziwnego, ze ten przepis urzekl mnie od pierwszej chwili. Bo skoro sliwki sa pyszne i wanilia jest pyszna, to polaczenie tych dwoch musi byc niebianskie, prawda?
I jest. Slodki, aromatyczny, pachnacy wanilia syrop i miekkie, wilgotne sliwki to po prostu niebo w gebie. Idac za rada ludzi, ktorzy komentowali przepis, zmniejszylam ilosc cukru i wody. To byla sluszna decyzja - syrop i bez tego byl bardzo slodki, ale nie na tyle, by bolaly od niego zeby. Przepis podaje z moimi zmianami.
Podobno tak przyrzadzone sliwki wspaniale smakuja jako dodatek do owsianki, o czym zamierzam wkrotce sie przekonac. Ja podalam je z goframi (kupnymi, nadal nie dorobilam sie gofrownicy) i slodka smietana kremowka. Z jej dodatkiem smakuja wprost niebiansko...


Photobucket



Sliwki w waniliowym syropie
Skladniki:
(dla 4 osob, robilam z polowy)
- 500 g sliwek
- 60 g drobnego zlocistego cukru do wypiekow
- 150 ml wody
- 1 laska cynamonu
- nasiona wyskrobane z 1 laski wanilii

Sliwki pokroic na cwiartki i usunac pestki. Cukier wsypac do garnka, dodac wode, cynamon i wanilie. Podgrzac delikatnie, az cukier sie rozpusci, a nastepnie dodac owoce. Doprowadzic do wrzenia, zmniejszyc ogien i gotowac przez 5-10 minut (jesli sliwki sa bardzo dojrzale, wystarcza im 3 minuty), az zmiekna. Lekko przestudzic przed podaniem.



Photobucket



Przepis jest moja pierwsza propozycja do akcji Waniliowy Weekend III.


12 comments:

  1. :) Tez myslalam o tym przepisie! BBC GF moja milosc! ;)
    A Twoje wygladaja swietnie, pewnie jeszcze sie na nie skusze. Do owsianki :)

    ReplyDelete
  2. Pychotka! Narobiłaś mi smaku.

    ReplyDelete
  3. ten przepis rzeczywiście jest urzekający.

    ReplyDelete
  4. Już widzę moją zapiekankę z kaszy gryczanej ulepszoną o takie śliwki w sosie. Zgłodniałam:)

    ReplyDelete
  5. Ładne te śliwki :)Może kiedyś zrobię z wanilię... zawsze śliwki występowały u mnie w otoczeniu cynamonu.

    ReplyDelete
  6. Musza być przepyszne! tak bardzo lubię gotowane śliwki!

    ReplyDelete
  7. Takie śliwki i jeszcze z goframi to zaiste niebiańskie połączenie! My też jeszcze nie mamy gofrownicy, ale węszymy po sklepach. Ciepłe gofry na śniadanie to byłoby dopiero coś!

    ReplyDelete
  8. Świetne połączenie! Śliwki uwielbiam, ale z cynamonem i wanilią... to dopiero musi być pyszne:)

    ReplyDelete
  9. To ja Ci posyłam priorytetem kilka moich najlepszych gofrów :-)
    Wzamian oczekuję tylko kilku śliwek w tym boskim sosie!

    ReplyDelete
  10. Nie pogardziłabym takim dodatkiem do gofrów :))

    ReplyDelete
  11. Koniecznie do zrobienia latem :)

    ReplyDelete