Friday 4 February 2011

Marokanska salatka, czyli znow po arabsku

To juz druga odslona naszego wspolnego gotowania w ramach akcji Festiwal Kuchni Arabskiej. Dzis bezmiesnie, ale wcale nie mniej sycaco. Bo co jak to, ale ta salatka idealnie zaspokaja glod, dlatego nadaje sie jak znalazl na lunch w pracy albo lekka kolacje. Wszystko dzieki ciecierzycy, ktorej urok dopiero niedawno zaczelam odkrywac. Spora ilosc baklazana na pewno przypadnie do gustu jego milosnikom. Mnie najbardziej zachwycil dressing: doskonale polaczenie slodyczy miodu, kwaskowatosci cytryny i aromatu przypraw.
Mozna podac do niej chlebek pita, mozna tez zajadac sama.

Marokanska salatka z baklazanem i ciecierzyca
Skladniki:
- 2 baklazany 
- 2-3 lyzki oliwy z oliwek
- 400 g ciecierzycy w puszce
- spory peczek posiekanej swiezej kolendry
- 1 czerwona cebula, drobno posiekana
Dressinh:
- po 1 lyzeczce papryki i kuminu
- 1 lyzeczka plynnego miodu
- sok z 1 cytryny
- 4 lyzki oliwy z oliwek


Baklazana pokroic w grube plastry, ulozyc na kratce w piekarniku, lekko przesmarowac oliwa, posypac sola i pieprzem i grillowac, az lekko zbrazowieja. Przewrocic na druga strone, powtorzyc. Caly proces powinien trwac 8-10 minut. Wyjac z piekarnika, kazdy plaster przeciac na 4 czesci. Ciecierzyce odsaczyc i oplukac, wsypac do miski, dodac baklazan, kolendre i czerwona cebule. Wymieszac dobrze skladniki dressingu, zalac nim salatke.




Przepis bierze udzial w Festiwalu Kuchni Arabskiej. Eve, Shinju i Malwinnie, a takze Malgosi, ktora kucharzyla z nami po raz pierwszy, dziekuje za wspolne gotowanie!

6 comments:

  1. ajajaj, aż głodnieję z minuty na minutę (nie chcę nic mówić, ale mój W. jest w drodze do Reala w celu zakupienia bakłażana). dziękuję za wspólną odsłonę pichcenia;)

    ReplyDelete
  2. Dziekuje za wspolne goto... grillowanie ;)
    Twoja salatka tez jest troche inna - wydaje mi sie, ze duzo wiecej w niej baklazanow niz w mojej. Mamy 4 odslony tego samego, za kazdym razem troche inaczej. Lubie tak :)
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  3. zewszad kusza mnie te smaki arabskie:) chetnie bym poprobowala takiej salatki:)

    ReplyDelete
  4. Pięknie wygląda ten bakłążan, sałatka również. Idealna do pracy.

    Pozdrwiam i zapraszam do mnie:

    http://dream-about-muffins.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Pisałam już na blogu Panny Malwinny - wygląda to naprawdę apetycznie :)

    ReplyDelete
  6. Uwielbiam takie sałatki. Oj zgłodniałam!:)

    ReplyDelete