Sunday 27 February 2011

Kurczak, rozmaryn, pomidory.

Bywa tak, ze caly weekend spedzam w kuchni, na pieczeniu i gotowaniu. Bywa tez tak, ze prawie nie ma mnie w domu. Wtedy ratuje sie pomyslami na szybkie obiady, ktore mozna przygotowac w mgnieniu oka. Taki wlasnie jest dzisiejszy obiad, na ktory przepis znalazlam tutaj: szybki, prosty, ale bardzo smaczny dzieki polaczeniu pomidorow, rozmarynu i cebuli. Juz kiedy kurczak w sosie wesolo pyrkotal w garnku, a w powietrzu unosil sie przyjemny aromat, wiedzialam, ze to bedzie strzal w dziesiatke.
No i mialam racje.

Kurczak z rozmarynem, pomidorami i czarnymi oliwkami
Skladniki:
(na 4 porcje)
- oliwa z oliwek
- 4 filety z piersi kurczaka
- 1 duza cebula, pokrojona w cienkie plasterki
- 2 zabki czosnku, drobno posiekane
- szczypta platkow chilli
- 1 lyzka drobno posiekanego swiezego rozmarynu
- 400 g pomidorow w puszce
- 125 ml wytrawnego bialego wina
- 10 czarnych oliwek bez pestek
- 200 g orzo albo innego malego makaronu

W duzym garnku rozgrzac 2 lyzeczki oliwy. Kurczaka pokroic w cienkie paski i podsmazyc, az sie lekko zrumieni. Wyjac z garnka, dolac odrobine oleju i wrzucic na niego cebule, czosnek, rozmaryn i chilli. Smazyc na malym ogniu przez 7 minut, potem dodac wino, pomidory i kurczaka. Gotowac przez okolo 10 minut, az sos lekko zgestnieje. Podawac na ugotowanym wedlug instrukcji na opakowaniu makaronie, udekorowac oliwkami.


A ze przepis szybki i wykorzystujacy domowe zapasy, dodaje go do akcji Tylko ze Spizarni i Ekspresowo w Kuchni.

8 comments:

  1. Moje smaki. Bardzo fajne danie:)

    ReplyDelete
  2. A u mnie by było tylko bez kurczaka, bo na wegetariańsko :) Czarne oliwki przepieknie wyglądają na czerwonym sosie.

    ReplyDelete
  3. polubiłam się ostatnio z brązowym ryżem, myślę że to byłby pyszny do niego dodatek.

    ReplyDelete
  4. Od razu przylecialam sprawdzic, co to za kurak, bo w moim ulubionym polaczeniu :) Gotowalam takiego bardzo czesto w Chorwacji, bo tam byly fantastyczne kurczaki, a rozmaryn zbieralam podczas spaceru po okolicznych górkach ;)
    Dzieki ze mi o nim przypomnialas
    uswiadomilam sobie, ze ostatnio prawie wszystko u mnie z pomidorami :-D Ale taka juz ze mnie pomidorowa wariatka :)

    ReplyDelete
  5. A ja te wszystkie składniki mam :) I któregoś dnia sobie takiego kurczaczka zrobię.

    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  6. Muszę wypróbować :) Fajnie się zapowiada :) P.S. Maggie zgadzam się, że "Wirujący seks" rządzi, a podobno w Japoni nazwali to "Zrób to z córką doktora" =D

    ReplyDelete
  7. Maggie wiesz że pomysłów na kurczaka nigdy dosyć;) dopisuję sobie do listy;)

    ReplyDelete